نقی زاده:
۴۰ درصد هتل های ۴ و ۵ ستاره گواهی استاندارد گرفته اند
به گزارش آثارنیوز، مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری با اشاره به اینکه بیشتر از ۸۰ درصد هتل ها در چرخه ارزیابی قرار دارند، اظهار داشت: ۴۰ درصد هتل های ۴ و ۵ ستاره کشور تابحال گواهی استاندارد گرفته اند.
به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، آئین رونمایی از سامانه یکپارچه تطبیق و استانداردسازی تجهیزات گردشگری، روز شنبه ۱۰ تیر در تهران برگزار گردید.
در این نشست روح الله حسین زاده مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی ایران اظهار داشت: این سامانه مقرر است موضوعات مختلف هتل ها، مراکز اقامتی و پذیرایی که تحت نظر وزارت میراث فرهنگی فعالیت می نمایند را نظارت کند. بخش خصوصی ما در این عرصه صدمه ای نمی بیند. می خواهیم استانداردسازی در فضای یکپارچه رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه مبحث گردشگری سلامت را پیش برده ایم، اظهار داشت: طرح ایران بین یا همان ایران سفر به مرحله تبلیغات رسیده است. در نظر داریم طی سه ماه این تبلیغات را برای این طرح انجام دهیم.
در ادامه یحیی نقی زاده مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اظهار داشت: طرح تطبیق بر مبنای مقررات به عهده وزارت میراث فرهنگی است و نسبت به ارزیابی و قیمت گذاری تأسیسات گردشگری اقدام نماییم.
وی اظهار داشت: در حوزه ارزیابی هر چند سال یک مرتبه نسبت به بروز رسانی آن اقدام می نماییم هم اکنون ضوابط هتل ها در مراحل نهایی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه مبحث ارزیابی تأسیسات گردشگری در کشورمان جوان است اظهار داشت: ارزیابی از سال ۸۴ تابحال افت و خیزهایی داشته است. بیشتر از ۵۰ درصد تأسیسات گردشگری حالا در چرخه ارزیابی قرار دارند، هتل ها همینطور هستند. بیشتر از ۸۰ درصد هتل ها در چرخه ارزیابی قرار دارند گواهی استاندارد ۴۰ درصد از هتل های ۴ و ۵ ستاره داده شده است.
نقی زاده افزود: دریافت گواهی استاندارد مستلزم سپری شدن تشریفات ضوابط است. امیدواریم این سامانه که نسخه جدید و به روز رسانی شده است بتواند در این حوزه کمک نماید.
وی اظهار داشت: سامانه دیگری مکمل آن داریم که به کمک مان می آید.
نقی زاده اظهار داشت: ۱۸۰ ارزیاب و کارشناس داریم ۴۴ شرکت عامل تطبیق و ۸۰ مدیر فنی تطبیق فعالیت در رابطه با ارزیابی تأسیسات گردشگری را در کشور انجام می دهند.
وی اظهار داشت: فاصله ای از ارزیابی و درجه بندی تا خدماتی که به مردم داده می شود وجود دارد شاید این موارد در ضوابط درج نشده باشد اما از نظر مردم مهم می باشد مانند برخورد کارکنان که در کیفیت خدمات تجهیزات بسیار اهمیت دارد.
نقی زاده همینطور در رابطه با سامانه ای اطلاع داد که در ارتباط با استانداردهای ساخت هتل است و از صفر تا صد ساخت هتل را در بر می گیرد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب