چین شریک راهبردی ایران در معرفی جهانی میراث فرهنگی است

چین شریک راهبردی ایران در معرفی جهانی میراث فرهنگی است آثارنیوز: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به پیشینه روابط ایران و چین، بر نقش تمدن ساز دو ملت در تشکیل به آینده دیپلماسی فرهنگی آسیا تاکید کرد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدرضا صالحی امیری در گفت و گو با شبکه فونیکس چین، با تکیه بر قدمت طولانی تعاملات ایران و چین، جاده ابریشم را نماد پیوندهای تمدنی، فرهنگی و اقتصادی ملت های کهن آسیا دانست و اظهار داشت: ایران و چین، به عنوان دو تمدن اثرگذار جهانی، از دوران باستان تا حالا نقش محوری در تبادل فرهنگی شرق و غرب ایفا کرده اند. این تعاملات تاریخی، امروز در قالب توافق نامه های راهبردی مانند برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله، چشم اندازی نوین یافته اند.
وی با اشاره به ظرفیتهای عظیم دیپلماسی فرهنگی میان تهران و پکن، اضافه کرد: نسل جدید همکاری ها در عرصه هایی چون آموزش زبان، تولیدات رسانه ای مشترک، نمایشگاه های فرهنگی، تبادل هنرمندان، و بازسازی اماکن تاریخی می تواند به بستری برای تعمیق شناخت متقابل میان ملت ها تبدیل گردد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همین طور به پیوستن شهر سمنان به عنوان یکی از اعضاء مؤسس «اتحاد بین المللی شهرهای گردشگری مسیر جاده ابریشم» در سال ۱۴۰۱ اشاره نمود و آنرا نمونه ای از بازتعریف جایگاه تاریخی ایران در نقشه نوین همکاریهای فرهنگی آسیایی دانست.
صالحی امیری از روند فزاینده همکاریهای فرامرزی ایران با کشورهای آسیای مرکزی و چین در احیای میراث جاده ابریشم سخن گفت و اشاره کرد: توسعه مسیرهای گردشگری مشترک، مشارکت در ساخت زیرساخت های اقامتی و حمل و نقل و جذب گردشگران بین المللی خصوصاً از چین، در دستور کار جدی دو کشور قرار دارد.
وی با اشاره به حمایت یونسکو از پروژه های میراث مشترک آسیایی، بر ضرورت سرمایه گذاری های مشترک فرهنگی با رویکرد غیرغربی تاکید و اشاره کرد: چین، روسیه و کشورهای آسیای مرکزی از شرکای بالقوه ما در پروژه های فرهنگی و گردشگری هستند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسعه گردشگری دیجیتال، استفاده از فناوری واقعیت مجازی و تورهای آنلاین را ابزاری هوشمندانه برای بسط تجربه گردشگری بدون نیاز به زیرساخت های پرهزینه توصیف کرد و خواهان پیشرفت همکاری دراین خصوص شد.
صالحی امیری با اشاره به ظرفیتهای رسانه ای موجود، از برنامه های آینده برای همکاری با خبرگزاری بین المللی CCTV در حوزه تولید محتوای تبلیغاتی مشترک آگاهی داد و اظهار داشت: حضور گروههای مستندساز چینی در ایران، انتشار محتوای گردشگری ایران در رسانه های چینی، و بروزرسانی پلت فرم "ویزیت ایران" به زبان چینی، قسمتی از راهبرد رسانه ای ما برای معرفی ایران در شرق آسیاست.
وی همین طور استفاده از شبکه های اجتماعی نمایندگی های ایران در چین، استفاده از چهره های اثرگذار چینی در بازاریابی فرهنگی و مشارکت در صندوق های فرهنگی آسیایی را از محورهای مهم گسترش تعاملات آینده برشمرد و تاکید کرد: جاده ابریشم جدید نه فقط مسیر تجارت و اقتصاد، بلکه راهی برای گفت و گوی تمدن ها و احیای هویت فرهنگی مشترک ملت های کهن است.


منبع:

1404/01/22
13:44:04
5.0 / 5
13
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , اقامت , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری

آثار نیوز، با اخبار و گزارش های تخصصی، شما را به سفری در تاریخ و فرهنگ ایران زمین دعوت می کند. تاریخ را ورق بزنید.