طراحی بوم تور خلاق گردشگری در جهاددانشگاهی اصفهان

طراحی بوم تور خلاق گردشگری در جهاددانشگاهی اصفهان آثارنیوز: اصفهان بوم تور خلاق گردشگری با هدف طراحی تور خلاق بر طبق الگوهای ویژه های که بتواند به خلق تجربه‌ی خلاق و به یادماندنی برای گردشگران منتهی شود، توسط اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق جهاددانشگاهی اصفهان تشکیل شد.



صنعت گردشگری در راه توسعه خود از گذشته تا امروز دستخوش تغییر و تحول های بسیاری شده است، به شکلی که امروزه، گردشگران انعطاف پذیرتر، به محیط حساس تر، ماجراجوتر و برای جست وجوی تجارب راغب تر شده اند. به این جهت سفرها هر روز متنوع تر، دورتر و بیشتر به مقصدهای جدید متمایل می شوند. گردشگران به طورجدی متمایل به کسب تجربیات جدیدی هستند که امکان دریافت و آموختن در آن وجود داشته باشد و در یک جاذبه گردشگری درگیر شوند یا به شکلی در پروسه کسب تجربه مشارکت داشته باشند.

یکی از چالش های روز صنعت توریسم، چگونگی خلق تجربه‌ی خلاق و به یادماندنی برای گردشگران است؛ به این جهت شرکت های مسافرتی گردشگری در راستای خلق تجارب خلاق برای گردشگران به چارچوب خاصی نیاز دارد که مشخص نماید چطور میتوان تور خلاق را برمبنای الگوی خاصی طراحی کرد. اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق معاونت پژوهش جهاددانشگاهی واحد اصفهان در راستای پاسخ به این نیاز صنعت توریسم، به تدوین بوم طراحی تورهای خلاق در قالب و چارچوبی منسجم برای صنعت گردشگری اقدام نموده است. این بوم به شکلی تدوین شده است که به فعالین صنعت گردشگری کمک می نماید که یک تور خلاق را تدوین کنند.

بوم تورهای خلاق، نخست به جامعه هدف تور می پردازد، تفاوت های فردی، تصویر گردشگری، انگیزه و انتظارات توریست را لحاظ می کند، به شکلی که کسب وکارهای صنعت گردشگری بتواند جامعه هدف مناسب را جهت طراحی تور خلاق انتخاب نماید.

مشارکت: در طراحی تور خلاق، مشارکت توریست را باید در نظر گرفت. شاخص هایی که دراین زمینه در بوم تور خلاق در نظر گرفته شده کمک می نماید که کارهای مشارکتی طراحی شود.

احساسات: به میزانی که احساسات گردشگری به وجد آید یک تجربه به یادماندنی می شود. این بوم کمک می نماید که احساسات توریست را تا حد ممکن در نظر گرفت و درگیر کرد.

فرهنگ: فرهنگ وجه تمایز مقاصد از یکدیگر است، در طراحی بوم تورهای خلاق چگونگی بهره گیری از کارهای فرهنگی جهت خلق تجربه به یادماندنی در نظر گرفته شده است.

تازگی: یک تور زمانی خلاق می شود که برای توریست تازگی داشته باشد، بدین سبب این که چگونه یک فعالیت خلاق تازه طراحی نماییم که توریست سورپرایز شود، در این بوم دیده شده است.

یادگیری: یک تور خلاق منجر به افزایش مهارت های فردی و آگاهی توریست می شود، بدین جهت بوم تور خلاق به ما می گوید که چگونه این کار را انجام دهیم.

معناگرایی: یک تور خلاق حاوی کارهای معناگراست که به خودیابی و خلاقیت فردی توریست منجر می شود. بوم تور خلاق به ما می گوید که چگونه معناگرایی را در تور خلاقمان افزایش دهیم.

یادداشت از: مجید فرهادی، کارشناس و پژوهشگر حوزه گردشگری





1403/07/18
14:07:28
5.0 / 5
78
تگهای خبر: بنا , تصویر , توریست , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری