تازه ترین کتاب پژوهشی در خوشنویسی ایرانی منتشر می شود

تازه ترین کتاب پژوهشی در خوشنویسی ایرانی منتشر می شود آثارنیوز: آثارنیوز: کتاب جدید پژوهشی نو در خوشنویسی ایرانی برمبنای منابع مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در پاییز 1403، چاپ و رونمایی می شود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار داشت: برمبنای تفاهم نامه ای میان کاخ گلستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان، علیرضا هاشمی نژاد، پژوهشگر تاریخ خوشنویسی و نسخه شناسی، پژوهشی را با موضوع تاریخ تحلیلی خوشنویسی ایرانی با تمرکز بر اقلام شش گانه و قلم های ایرانی بر پایه منابع موجود در کاخ گلستان از سال ۱۴۰۲ انجام داده است. وی افزود: بر این اساس نتیجه این پژوهش در قالب کتابی، در پاییز سال ۱۴۰۳ با مشارکت کاخ گلستان، دانشگاه شهید باهنر و مؤسسه کتاب آرایی ایرانی منتشر می شود.

امامی اضافه کرد: در این پژوهش، ۴۰۰ اثر مؤثر در شناخت تاریخ تحولات خوشنویسی ایرانی، از آثار موجود در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، همچون نسخه های خطی، مرقعات و قطعات، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

وی اشاره کرد: همین طور در این مجموعه منتخبی از مهم ترین و فاخرترین آثار خوشنویسی موجود در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان (نسخه ها، مرقعات و قطعات) نیز همراه با تحلیل سبک شناسی معرفی می شود.


منبع:

1403/06/14
11:14:29
5.0 / 5
94
تگهای خبر: بنا , تاریخ , كتاب , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری