مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبر داد

اردبیل به رتبه سوم پرداخت تسهیلات گردشگری رسید

اردبیل به رتبه سوم پرداخت تسهیلات گردشگری رسید آثارنیوز: اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کسب رتبه سوم پرداخت تسهیلات گردشگری توسط استان اردبیل آگاهی داد.


حسن محمدی ادیب شامگاه، ۷ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در استانداری اردبیل اظهار داشت: در عرصه میراث فرهنگی باتوجه به منویات مقام معظم رهبری در امتداد اهمیت تقدیر و حراست از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برای نخستین بار در سطح کشور یک پایگاه جهانی ردیف بودجه اختصاص دریافت کرد و درحال کوشش برای گرفتن مجوز ماده ۲۳ برای این مساله هستیم.
وی از پیگیری مشکلات مردم در جوار بناهای تاریخی ثبت شده آگاهی داد و اضافه کرد: در همین جهت بازبینی ۱۸ بنای ثبتی در شهر اردبیل انجام شد.
محمدی ادیب از پیشنهاد جمعه مسجد اردبیل در قالب مساجد ایرانی برای ثبت جهانی آگاهی داد و افزود: ۶ بنای تاریخی در استان نیز برای بازسازی، نگهداری و بهره برداری به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بهره برداری از ۱۴ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعتبار و سرمایه گذاری ۷ هزار و ۷۰۰ میلیاردریال در هفته دولت سالجاری در استان اردبیل آگاهی داد و اشاره کرد: این استان رتبه سوم پرداخت تسهیلات گردشگری را از آن خود کرده است.
وی همین طور با اشاره برگزاری موفقیت آمیز رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در دولت سیزدهم، افزود: این رویداد فرصت های گردشگری استان اردبیل را به جهان معرفی نمود و بالاتر از ۲۰۰ دقیقه محتوای ویدئویی از رسانه های کشورهای مختلف پخش گردید.




منبع:

1403/06/08
12:50:22
5.0 / 5
126
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری