ضرغامی:

آذربایجان غربی ویترین ارزشمندی از جاذبه های گردشگریست

آذربایجان غربی ویترین ارزشمندی از جاذبه های گردشگریست به گزارش آثارنیوز، آذربایجان غربی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: آذربایجان غربی و ارومیه ویترین ارزشمندی از ارزشهایی دینی و جاذبه های گردشگریست.


سید عزت الله ضرغامی ۳۰ تیرماه در بازدید از کلیساهای کاتولیک و ارامنه در جمع خبرنگاران با اعلان اینکه آذربایجان غربی مجموعه متنوعی از ادیان و مذاهب است که سال های طولانی کنار هم زندگی می کنند، اضافه کرد: سبک زندگی و فرهنگ بین مردمان این خطه جزو میراث ناملموس و یک الگو شمرده می شود.
وی با اشاره به همزیستی قابل تحسینی که میان ادیان و مذاهب آذربایجان غربی وجود دارد، اظهار داشت: این همزیستی باید الگو قرار گیرد و به زبانهای مختلف برای نسلهای جوان تبیین شود تا بیان نماییم ایرانیها دارای تمدنی چند هزار ساله هستند.
وزیر میراث فرهنگی با اعلان اینکه وجود مسجد و کلیسا در کنار هم نشان از وحدت و صمیمیت بین مذاهب است، اظهار داشت: مشارکت و کارهای مشترکی بین مذاهب مختلف در مناسبتهای مذهبی همچون در عزاداری های عاشورا وجود دارد که قابل تحسین است.
ضرغامی با اعلان اینکه کلیساها متولی دارند اما وزارت میراث فرهنگی نیز نسبت به حفظ و نگهداری بناهای تاریخی و کلیساها نیز انجام وظیفه می کند، اظهار داشت: در دولت سیزدهم بودجه برای مرمت آثار و بناهای تاریخی بیش از ۳ برابر شد و مجموعه پروژه های زیادی مرمت شده است اما نسبت به تکثر بناهای تاریخی نیاز است اعتبارات بیشتری تخصیص یابد.
وی با اشاره به وجود ۳۴ هزار ابنیه تاریخی در کشور، اظهار داشت: مجموعه اعتبارات مرمتی از ۲ هزار میلیارد تومان به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است همین طور در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی نیز به بودجه های استانی تزریق شده است.
ضرغامی اشاره کرد: اعتبارات مرمتی سال جاری نیز بالا رفته و خوشبختانه مسئولان توجه زیادی نسبت به مرمت بناهای تاریخی دارند.
وی با اشاره به همکاری برخی دستگاهها در عرصه مرمتی اضافه کرد: اعتبار مرمت بازار وکیل شیراز به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار توسط وزارت نفت تامین شده که نشان دهنده همکاری خوب دستگاهها در عرصه مرمتی بناهای تاریخی است.




منبع:

1403/04/31
10:33:20
5.0 / 5
328
تگهای خبر: بنا , تاریخ , تمدن , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری