اعتراض نماینده ولی فقیه به بازداشت زائرین ایرانی در حج

اعتراض نماینده ولی فقیه به بازداشت زائرین ایرانی در حج به گزارش آثارنیوز، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در اعتراض به دستگیری بعضی از زائرین ایرانی در حج، درحالی که یک نفر از این زائرین همچنان در مدینه در بازداشت است، اظهار داشت: بعضی از اقدامات عربستان در هیچ یک از موسم های حج گذشته سابقه نداشته است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید درحج ۱۴۰۳ با حضور در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت دیدار کردند. در این نشست که سفیر ایران در عربستان هم حضور داشت، حجت السلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ضمن اشاره به همزمانی حادثه ناگوار شهادت رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت با حج سال جاری، اظهار داشت: برخی از اقدامات کشور میزبان (عربستان) در هیچ یک از موسم های حج گذشته سابقه نداشته است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار نمود: برای اولین بار در تاریخ حج گزاری، ۶ نفر از خادمان زائرین را برگرداندند و در ادامه برخی دستگیری ها صورت گرفت و زائران را بردند و در نزدیکی جده رها کردند و علت را هم اجرای دستورالعمل حج «بلا تصریح» (حج بدون ومجوز) عنوان کردند، در حالیکه تمام این افراد تصریح داشتند و با ویزای حج به این کشور وارد شده اند.
نواب ضمن اشاره به تماس ها و پیگیری های انجام شده برای آزادی یک زائر ایرانی که همچنان در مدینه در بازداشت است، اظهار داشت: با وجوی که ما چارچوب ها را دراین کشور رعایت کرده ایم و تلاش داریم همکاری کامل باشد، ولی شرایط، خیلی سخت است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد فوت شدگان سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۰ نفر کمتر است، اضافه کرد: تاکنون سه زائر فوت شدند که نشاندهنده اینست آزمایشات و معاینات زوار در سطح بهتری انجام شده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: اقدام در حوزه درمان، در کنار مصاحبه برای گزینش روحانیون کاروان ها و عرضه آموزش تاثیر خوبی داشته است و به جوانگرایی در ارتباط با نیروهای کاروان ها هم توجه شده است.
نواب بیان نمود: سازمان حج و زیات، بعثه مقام معظم رهبری و مرکز پزشکی حج و زیارت تلاش دارند که حج با آرامش تمام و بهره مندی زائرین از فضای معنوی این سرزمین به پایان برسد و زائرین با سلامتی به کشور بازگردند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همینطور به مشکلات ناشی از تحریم ها در انتقال ارز و همراهی نکردن بموقع بانک ذی ربط در عربستان برای واریز ارز حج به حساب دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان اشاره نمود و اضافه کرد: بنابراین ۱۲ هزار تخت که در مکه برای اجاره قرارداد بسته بودیم از دست رفت و الان هم در قسمت هواپیمایی مشکلاتی داریم که امیدواریم حل شود.









منبع:

1403/03/26
11:04:59
5.0 / 5
217
تگهای خبر: آموزش , بنا , تاریخ , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری