نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عربستان از برخی اقدامات که توهین به زائر تلقی می شود بپرهیزد

عربستان از برخی اقدامات که توهین به زائر تلقی می شود بپرهیزد به گزارش آثارنیوز، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: عربستان باید از برخی اقدامات که توهین به زائر تلقی می شود بپرهیزد. زائر به این سرزمین آمده است که مناسک حج خودرا انجام دهد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، در آخرین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت قبل از روزهای تشریق در مکه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به برخی اقدامات کشور میزبان (عربستان)، به مسئولان مربوطه سفارش کرد در برنامه هایی که صد درصد زوار ایرانی حضور دارند از رفتار تحریک کننده و توهین آمیز بپرهیزند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اشاره کرد: ما قوانین و دستورالعمل های کشور میزبان (عربستان) را رعایت می نماییم و انتظار داریم میزبانان نیز به نحوی رفتار کنند که بتوانیم زوار را مدیریت نماییم.
نواب اظهار داشت: ما تلاش نموده ایم همکاری نماییم و میزبان (عربستان) هم باید از برخی اقدامات که توهین به زائر تلقی می شود، بپرهیزد. زائر به این سرزمین آمده است که مناسک حج خودرا انجام دهد و زیارت و دعا کند و اعمال خودرا انجام دهد و با حجی مقبول به کشورش بازگردد. البته تعارف و هم شناسی و دغدغه مند بودن نسبت به سایر مسلمانان از فلسفه بین المللی حج بشمار می رود.
علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان در این جلسه که در شهر مکه برگزار گردید، اظهار داشت: در تلاشیم تا با هماهنگی با کشور میزبان حجی موفق، مطمئن، آرام و مقبول برای زوار رقم بخورد و با هم افزایی بتوانیم تسهیلات را افزایش داده و موانع را مرتفع نماییم تا حجاج بتوانند اعمال خودرا انجام دهند و سالماً و غانماً به کشور بازگردند.
سیدعباس حسینی، رییس سازمان حج و زیارت از آمادگی برای خدمات دهی به زوار در مشاعر، اظهار داشت: در جلسه با وزیر حج و عمره عربستان تمام موضوعات همچون برگزاری برنامه ها در مشاعر و پروازهای هواپیمایی در برگشت منتقل شده است.
غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به این که صد درصد سهمیه اختصاص یافته در حج ۱۴۰۳ به جمهوری اسلامی ایران دریافت شد، اضافه کرد: در مجموع ۲۰۰ نفر به دلیلهای مختلف از سفر منصرف شدند که تا دوم ذی الحجه برای مواردی که ابطال و درخواست باردیگر ارائه شد، روادید صادر شد.
رضایی اظهار داشت: با پایان پروازهای رفت، همه زوار در مکه استقرار یافته اند.
مناسک حج طبق تقویم عربستان از جمعه ۲۵ خردادماه شروع می شود و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.




منبع:

1403/03/24
12:00:20
5.0 / 5
257
تگهای خبر: پرواز , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری