با یاد شهدای خدمت

ایرانیها دومین دعای کمیل را در مکه و مدینه برپا کردند

ایرانیها دومین دعای کمیل را در مکه و مدینه برپا کردند آثارنیوز: در ادامه حضور زوار ایرانی در عربستان، دومین مراسم دعای کمیل حج 1403 در دو شهر مدینه و مکه اجرا شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به حج، شامگاه پنجشنبه، سوم خرداد ۱۴۰۳ در چندین هتل محل اسکان زوار ایرانی در مجاورت مسجدالنبی، آیین دعای کمیل با حضور مقامات حج ایران و زوار ایرانی اجرا شد. از زمان حضور زوار ایرانی در عربستان، این دومین مراسم دعای کمیل است که راه اندازی.
در مراسمی که در هتل «مدینه الجدیده» با حضور مسئولان حج و زیارت، سفیر و کنسول ایران در ریاض و جده برگزار گردید، با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ با اشاره به این که مقام معظم رهبری در پیام خود ابراز داشتند «رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت»، به تشریح آیه «مَن کَانَ یُرِیدُ ٱلْعِزَّةَ فَلِلَّهِ ٱلْعِزَّةُ جَمِیعًا-هر کس سربلندی می خواهد سربلندی یکسره از آن خداست» پرداخت و اظهار داشت: عزت در دست خداست و به رییس جمهور شهید عزیز نیز خدا عزت داد.
او از عزت نفس سخن گفت و تسلیم در مقابل حق، پرهیز از اذیت کردن دیگران و راستی و درستی، چشم پوشی از انتقام و اطاعت از رهبر الهی را از عوامل عزت انسان برشمرد و اضافه کرد: آیت الله رئیسی حرف ها را می شنید، ولی چشم پوشی می کرد و مطیع رهبری بود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این سخنان همین طور با اشاره به انتظار ۹۰۰ هزار نفر در صف حج تمتع، با سفارش به زوار حاضر در حج، اظهار داشت: حال که فرصت این سفر معنوی را به دست آورده اند آن چه را که فردای قیامت به درد انسان می خورد از خدا بخواهند و با برخورد خوب و با متانت این سفر را به انتها ببرند.
این مراسم، همزمان در شهر مکه و در محل اسکان زوار ایرانی انجام شد.


امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از ایران در مناسک حج حضور دارند که اعزام آنها از ۲۴ اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت.
سفیر ایران در ریاض به همراه سرکنسول ایران در جده


منبع:

1403/03/05
00:07:54
5.0 / 5
346
تگهای خبر: آیین , راه اندازی , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری