پیشنهاد رئیس اتاق كرمان:

کرمان پایتخت معدنی و گردشگری کشور شود

کرمان پایتخت معدنی و گردشگری کشور شود به گزارش آثارنیوز، کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ضمن اشاره به ظرفیتهای این خطه اظهار داشت:  کرمان می تواند پایتخت معدنی و گردشگری کشور باشد.


سیدمهدی طبیب زاده بامداد امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در پنل تخصصی توسعه صنعت توریسم در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان «کرمان آیدکس ۲۰۲۴» اظهار نمود: به دنبال این هستیم که کرمان منطقه رویدادمحور باشد و می تواند پایتخت معدنی و گردشگری کشور باشد اما به لحاظ زیرساخت های گردشگری بسیار ضعیف است.
وی ضمن اشاره به ظرفیتهای گردشگری استان افزود: باید تصمیم جدی برای توسعه هتل سازی و ناوگان هوایی استان کرمان گرفته شود تا مشکلات اقامتی و پروازی نداشته باشیم.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، سرمایه گذاران در این پنل تخصصی قول مساعد دادند راه اندازی دو هتل پنج ستاره در استان کرمان راه اندازی شود.
هم چنین محمدحسین تجلی معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان هم در این جلسه به چالش های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان پرداخت و اظهار داشت: اراده انسان هاست که یک منطقه و یک کشور را می سازد.
وی با بیان این مطلب که گردشگری احتیاج به سرمایه گذاری دارد، خاطرنشان کرد: باید بر روی افراد، محیط(استان کرمان) و تأمین رفاه سرمایه گذاری کرد تا این صنعت رونق یابد.
معاون اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان افزود: پارسال ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران این حوزه از محل تبصره ۱۸ داده شده است.
وی ضمن اشاره به اشتغال حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: پیشبینی اشتغال استان کرمان امسال در حوزه گردشگری حدود ۱۳۶۸ نفر است.
تجلی بیان نمود: بعضی از سرمایه گذاران نمی دانند روی چه چیزی سرمایه گذاری کنند و این گاهی به علت عدم اطلاعات سرمایه گذار است. هم چنین ورود شرکتهای بزرگ مالی در حوزه گردشگری، سبب توسعه صنعت توریسم می شود.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، سمانه یوسفی مدیرعامل یکی از گروههای هتل های بین المللی هم در این جلسه اظهار نمود: گردشگری در ایران صنعت مظلومی است و در کشورهای پیشرفته یک ضلع توسعه، گردشگری می باشد.
وی افزود: گردشگری استان کرمان با وجود داشتن جاذبه های ثبت جهانی یونسکو، زیرساخت های طبیعی، پنج فرودگاه، بیشترین سهم بالا در تولید ناخالص کشور و... بسیار مظلوم است و در مثلث گردشگری خارجی قرار ندارد.
یوسفی اظهار داشت: صنعت توریسم بدون اتحاد وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت، نیرو، اقتصاد، میراث فرهنگی و مسؤلان مناطق رونق نخواهد یافت.



1403/02/27
17:14:50
5.0 / 5
341
تگهای خبر: اقامت , پرواز , راه اندازی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری