خیز سمنان برای بهره مندی از سبد ۴۰ درصدی گردشگری خوراک
آثارنیوز: سمنان استان سمنان با راه اندازی و تشکیل کمیته گردشگری خوراک برای بهره مندی بیش از صنعت پردرآمد گردشگری و خصوصا بهره برداری بیش از سهم 40درصدی گردشگری خوراک خیز برداشت.
امیر کرم زاده ۷ شهریورماه در مراسمی که با حضور فرماندار سمنان، مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و تعدادی از مسئولان، بمنظور تشکیل کمیته گردشگری خوراک در استان سمنان انجام شد اظهار داشت: استان سمنان قابلیت های فراوانی در حوزه غذاهای سنتی متنوع و نان دارد و بیش از ۱۰۰ نوع نان و شیرینی در این استان تولید می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: ۴۰ درصد گردشگری در خوراک خلاصه می شود و اگر دراین زمینه ظرفیت های استان شناسایی و از آنها استفاده گردد در زمینه جذب توریست و اقتصاد گردشگری نیز موفق خواهیم بود.
کرم زاده با اعطای حکم انتصاب «محمد کاشیان» به عنوان رییس کمیته گردشگری خوراک استان سمنان، اظهار داشت: کمیته های گردشگری خوراک ملل، خوراک ایرانی، خوراک نان و شیرینی و دم نوش ها و سرد نوش ها نیز تشکیل گردد.
محمد بهرامی، فرماندار سمنان نیز در این مراسم اظهار داشت: شهر سمنان آماده است تا میزبان رویداد استانی و ملی در زمینه گردشگری خوارک باشد و از این توانایی خوب در امتداد اعتلای صنعت گردشگری شهر استفاده خواهد شد.
رییس کمیته گردشگری خوراک استان سمنان نیز اظهار داشت: نخستین رویداد استانی در زمینه خوراک به زودی و با مشارکت بخش خصوصی در شهر سمنان برگزار می گردد و گردشگران از تنوع غذایی این استان لذت خواهند برد.
محمد کاشیان اظهار داشت: این کمیته آمادگی دارد تا با سطوح مختلف دولتی، دانشگاهی و بخش خصوصی همکاری کرده و با تدوین و اجرای برنامه های متنوع برای همه اقشار جامعه و گردشگران، امکان استفاده از خوراک های لذت بخش این استان را فراهم آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان همین طور اظهار داشت: ظرفیت های گردشگری و تاریخی استان سمنان با بهره گیری از ۱۰ آگهی نما (بیلبورد) جاده ای در معرض دید مسافران قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با هدف معرفی هر چه بیشتر جاذبه های تاریخی و گردشگری استان سمنان، جاذبه های استان با بهره بردن از تبلیغات محیطی و جاده ای معرفی گردید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: یکی از برنامه ها و دستاوردهای روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان استفاده از تمامی ظرفیت های تبلیغاتی همچون تبلیغات محیطی، انتشارات، تبلیغات مجازی، شبکه های رادیویی و تلویزیونی و رسانه ای است.
کرم زاده با اشاره به این که یکی از روش های مناسب اطلاع رسانی به مسافران و گردشگران، معرفی جاذبه ها بوسیله تبلیغات محیطی و بیلبورد است، افزود: این اداره کل آمادگی استفاده از ظرفیت بیلبوردهای جاده ای سایر ادارات را برای معرفی استان دارد.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده است که بیش از ۸۸۰ اثر از این تعداد در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب