سردار مهری خبر داد؛

کشف یک هزار و 956 قلم شی تاریخی متعلق به دوره های مختلف

کشف یک هزار و 956 قلم شی تاریخی متعلق به دوره های مختلف به گزارش آثارنیوز، فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از کشف یک هزار و ۹۵۶ شیء متعلق به دوره های مختلف تاریخی از چمدان همراه قاچاقچیان در تهران اطلاع داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، سردار حسن مهری، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: به دنبال انجام اقدامات اطلاعاتی بر مبنای خرید و فروش اشیای تاریخی توسط ۲ نفر از قاچاقچیان بین المللی در شهر تهران و بعد از احراز صحت خبر، مبحث فورا در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفت. وی ادامه داد: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با ایجاد تیم زبده و با هماهنگی مقام قضایی و همکاری پلیس فرودگاه به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) رجوع و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از چمدان ها و وسایل همراه قاچاقچیان، تعداد یک هزار و ۹۵۶ عدد مهره های سنگی قیمتی و نیمه قیمتی از جنس عقیق، خمیر شیشه ای و.... کشف و ضبط کردند.
سردار مهری خاطرنشان کرد: با عنایت به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آنها در ارتباط با دوره های مختلف تاریخی تخمین زده شد، در همین رابطه شش نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی استان معرفی گشتند.


منبع:

1403/06/24
11:44:33
5.0 / 5
42
تگهای خبر: بنا , تاریخ , خرید , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری