مدیركل میراث فرهنگی مازندران:

رونمائی از سند پارچه ای عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری

رونمائی از سند پارچه ای عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری آثارنیوز: مازندران مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از رونمایی سند پارچه ای عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری (عمارت کلبادی) آگاهی داد.



حسین ایزدی در باره سند پارچه ای عصر ساسانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک سند پارچه ای به خط پهلوی و هشت گل مهر متعلق به عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری رونمایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اضافه کرد: این مجموعه بوسیله ی یک کوهنورد به نام محمدعلی ابراهیمی در سال ۱۳۴۸ به شکل اتفاقی در صعود به غار هستیجان واقع در استان مرکزی کشف شده و از آن زمان در منزل مسکونی این کوه نورد و در شرایط عادی و غیراستاندارد موزه ای نگهداری می شد.

او از اهدای این اثر پرارزش به موزه تاریخ شهر ساری اطلاع داد و خاطرنشان کرد: این کوهنورد فرهنگ دوست کشور بعد از آگاه شدن از اهمیت این آثار، تصمیم به تحویل داوطلبانه اموال تاریخی موصوف به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران گرفت و بعد از راستی آزمایی و مستندسازی آثار، طی صورتجلسه ای این مجموعه امروز ۵ شهریور ۱۴۰۳ به موزه اهدا و تحویل خواهد شد.

به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران، ایزدی خاطرنشان کرد: اداره کل استان ضمن تجلیل از اهدای داوطلبانه این آثار در جهت حفظ این اشیای با ارزش و رونمایی و بازخوانی سند، این آثار پرارزش و کم نظیر را در موزه تاریخ ساری به نمایش در می آورد.




منبع:

1403/06/06
09:48:54
5.0 / 5
133
تگهای خبر: استاندارد , تاریخ , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری