مدیر موزه عصارخانه شاهی خبر داد؛

تاملی در فرهنگ عام سینما در نشست چرخ گردون

تاملی در فرهنگ عام سینما در نشست چرخ گردون به گزارش آثارنیوز، مدیر موزه عصارخانه شاهی از برگزاری دومین نشست از چرخ گردون با مبحث تاملی در فرهنگ عام سینما اطلاع داد.



الهه رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: موزه عصارخانه شاهی جدا از فعالیتهای متداول خود بعنوان یک موزه تاریخی، از سالهای گذشته فعالیتش را در حوزه مطالعاتی و برنامه ریزی در برگزاری نشست فرهنگ عامه مردم اصفهان آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: موزه عصارخانه شاهی یکی از مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است که وظیفه اشاعه و شناخت هر چه بیشتر شهروندان را با فرهنگ عامه مردم اصفهان دارد. هرچند فرهنگ عامه در میان شهروندان کمی ناشناخته است اما این مرکز تلاش کرده است با برگزاری نشست ها، تولیدات رسانه ای و نشست های هم اندیشی به این موضوعِ مغفول مانده ورود کند و شهروندان بیشتری را با این فرهنگ آشنا سازد.
مدیر موزه عصارخانه شاهی خاطرنشان کرد: فرهنگ عامه یکی از محوری ترین مباحث مهم در هویت شهروندان است و که سبب آشنایی هر چه بیشتر با هویت خود و افزایش حس تعلق شهری آنان به شهر می شود، به همین جهت این موزه در سالهای اخیر به صورت ویژه به این حوزه پرداخته است.

وی افزود: هرچند شهروندان بخصوص نسل جوان با مبحث فرهنگ عامه آشنایی کافی ندارند، اما حضور پرشور و پیگیری آنان برای اطلاع از برنامه های این موزه نشان داده است که اشتیاق و تمایل فراوانی نسبت به آشنایی فرهنگ عامه وجود دارد.
رضایی افزود: شاید در نگاه اول پرداختن به فرهنگ عامه کاری آسان باشد اما در اصل ورود به این حوزه و پرداختن به آن کار تخصصی است چونکه اگر به این امر تخصصی نگاه نشود سبب دفع مخاطب از فراگیری این مباحث می شود.
وی اضافه کرد: بنابراین تلاش کرده ایم در پرداختن به موضوعات فرهنگ عامه جدا از نگاه تخصصی، مخاطب شناسی در برگزاری نشست ها داشته باشیم و مهم تر از تمام نشست ها و برنامه ها در چارچوب سلسه وار برگزار گردد چونکه معتقدیم اگر برنامه و نشست فرهنگی ادامه دار نباشد و مخاطب را پس از برگزاری یک نشست به حال خود رها نماییم، سبب می شود مباحث آموزشی به خوبی برای مخاطبان و جامعه هدف تبیین نشود.
رضایی با اشاره به اینکه یکی از فعالیتهای شاخص موزه عصارخانه شاهی در حوزه فرهنگ برنامه برگزاری سلسله نشست های «شیوه ما مردمان» است که این نشست ها به شکل ماهانه برگزار می شود، تصریح کرد: در ادامه این نشست ها سلسله نشست های با عنوان «چرخ گردون» مد نظر قرار گرفت که به شکل ماهانه برگزار می گردد و تلاش شده به مباحثی در حوزه فرهنگ عامه پرداخته شود که شهروندان کمتری از آن اطلاع دارند.
مدیر موزه عصارخانه شاهی خاطرنشان کرد: تابحال یک نشست از شیوه مردمان برگزارشده است که به مبحث جایگاه طب در فرهنگ عامه پرداخت که مقرر است در نشست های بعدی به موضوعات مهم و مغفول مانده در فرهنگ عامه پرداخته شود.
وی افزود: موزه عصارخانه شاهی در نظر دارد، پنجشنبه بیست و نهم شهریورماه دومین نشست از سلسله نشست چرخ گردون با مبحث «تأملی در فرهنگ عام سینما» برگزار کند که در این جلسه استاد محمد علی میاندار، کارگردان و پیشکسوت سینما به این مورد خواهد پرداخت.
رضایی اظهار داشت: این نشست ساعت ۱۷ در موزه عصارخانه شاهی برگزار می گردد که علاقه مندان جهت شرکت در این نشست به نشانی میدان نقش جهان، جنب ورودی بازار قیصریه، بازار قنادها، بازار عصاری (پاساژ امین)، موزه عصارخانه شاهی مراجعه نمایند.

1403/06/30
23:22:58
5.0 / 5
5
تگهای خبر: آموزش , بنا , تاریخ , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری