از اول تا ۲۰ شهریورماه؛

شفاف سازی میراث گیلان پیرامون آمار توریستهای خارجی و داخلی

شفاف سازی میراث گیلان پیرامون آمار توریستهای خارجی و داخلی به گزارش آثارنیوز، از گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: از اول تا ۲۰ شهریورماه جاری ۲۴۵۹ توریست خارجی به گیلان سفر کرده اند که ۸۰ درصد این مسافران عراقی بوده اند، این در شرایطی است که اگر همه این گردشگران در مراکز اقامتی استان پذیرش شده باشند بیشتر از ۹۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی به توریستهای داخلی اختصاص یافته است.


طی چند روز اخیر در فضای مجازی اخباری منتشر گردید که رزرو مراکز اقامتی گیلان توسط توریستهای خارجی در استان را دلیل کمبود فضا برای توریستهای داخلی عنوان کرده بود.
بر مبنای آخرین آمار ستاد خدمات سفر استان گیلان، از ۱۰ تا ۱۷ شهریور ماه بیشتر از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر به این استان سفر کردند، اما آماری هم از جانب مدیرکل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی اعلام گردید که در این آمار تعداد ورود مسافران به استان گیلان را دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام نموده بود.
خبرنگار ایسنا جهت بررسی این دو مبحث با دکتر ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفتگو کرد.
ولی جهانی ضمن اشاره به جاذبه های گردشگری استان، اظهار نمود: استان گیلان با وجود جنگل های هیرکانی، دریای کاسپین و دیگر ظرفیتهای گردشگری، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی همواره مقصد خیلی از توریستهای داخلی و خارجی است.
وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری و ورود توریستهای خارجی می تواند به اقتصاد گردشگری استان و معیشت فعالان این حوزه کمک نماید، اضافه کرد: حضور گردشگران اقتصادی ضمن تبادل فرهنگ و پیشینه تاریخی ایران و گیلان می تواند به رونق اقتصاد و ارزآوری در استان کمک نماید.
مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در پذیرش توریستهای داخلی و خارجی در مراکز اقامتی تفاوتی وجود ندارد، اظهار داشت: از آغاز سالجاری تابحال ۱۵ هزار و ۳۹۶ توریست خارجی به استان سفر کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: ۸۰ درصد گردشگران عراقی بوده اند و بقیه گردشگران از کشورهای آذربایجان، چین، روسیه، ایرلند، هلند، لبنان، افغانستان، عربستان، لیبی، سوریه، ترکیه و پاکستان به گیلان سفر کرده اند.
جهانی با تکذیب این که در هفته اخیر رزرو مراکز اقامتی گیلان توسط توریستهای خارجی مانع پذیرش توریستهای داخلی شده است، اظهار داشت: از اول تا ۲۰ شهریورماه جاری ۲۴۵۹ توریست خارجی به گیلان سفر کرده اند که ۸۰ درصد هم عراقی بوده اند، این در شرایطی است که اگر همه این گردشگران در مراکز اقامتی استان پذیرش شده باشند بیشتر از ۹۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی به توریستهای داخلی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه در استان گیلان بیشتر از ۵۰ هزار تخت برای پذیرش مسافران داریم، اظهار داشت: ۱۱۵ هتل، ۵۱ هتل آپارتمان، ۵۳ میهمان پذیر، ۳۶۶۰ خانه مسافر، ۱۷۲ بوم گردی همواره در استان آماده پذیرایی و اقامت توریستهای داخلی و خارجی هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در ادامه در مورد آمار عرضه شده از جانب مدیرکل توسعه گردشگری اظهار داشت: استان گیلان با عنایت به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی ممتازی که دارد علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی غنی از شرایط بسیار مناسبی برای جذب گردشگران برخوردار است، در این راستا تعطیلات هفته گذشته تعداد زیادی مسافر و توریست به استان گیلان سفر کردند که با عنایت به مغایرت آمار اعلامی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با استان، دلیل این مورد عدم در نظر گرفتن تمامی شاخصها شامل مسافران ورودی همچون مسافرهای محورهای فرعی ورودی به استان، عدم در نظر گرفتن تفکیک خودرو ها مانند اتوبوس، مینی بوس و همینطور عدم در نظر گرفتن مسیر هوایی فرودگاه و مسیر زمینی راه آهن در آمار اعلامی بوده است.



منبع:

1403/06/22
16:36:06
5.0 / 5
56
تگهای خبر: اقامت , بنا , تاریخ , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری