به آثارنیوز اعلام شد

خستگی، علت تصادف اتوبوس های زائرین کربلا

خستگی، علت تصادف اتوبوس های زائرین کربلا به گزارش آثارنیوز، مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: دلیل اصلی تصادفات اتوبوس های داخلی حامل زائرین کربلا، خستگی و خواب آلودگی رانندگان و در اتوبوس های خارجی، نقص فنی اتوبوس بوده است.



به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، در ایام اخیر خبرهایی در مورد سوانح اتوبوسی زائرین کربلا در کشور انتشار یافته است که متاسفانه در برخی از این سوانح عده ای از زائرین فوت و عده ای دیگر هم مصدوم و روانه مراکز درمانی شده اند.

بنا بر گفته مسؤلان مربوطه، بعضی از این حوادث ناشی از نقص فنی اتوبوس های حامل زائرین و برخی هم در ارتباط با خستگی و خوب آلودگی رانندگان است.

مدیر دفتر ترانزیت بین المللی سازمان راهداری چندی قبل به ایسنا گفته بود که کنترل سلامت فنی اتوبوس های خارجی که وارد کشور می شوند بر عهده شرکت اعزام کننده از مبدا است و ارتباطی به سازمان راهداری ندارد و سازمان راهداری کشور مطابق قانون فقط پروانه تردد برای این اتوبوس ها صادر می کند تا مسیر مجاز تردد مشخص شود.

فرهاد مهریاری - مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای - هم در گفتگو با ایسنا در پاسخ به چرایی این حوادث با اشاره به اینکه سال جاری سانحه اتوبوسی زائرین کربلا کمتر از سال قبل بوده است، اظهار داشت: سوانح اخیری که برای اتوبوس خارجی در کشور ما رخ داده است به علت نقص فنی این وسایل نقلیه بوده که باید توسط شرکت اعزام کننده قبل از آغاز سفر سلامت اتوبوس ها بررسی می شد.

حوادث اتوبوسی ما به علت خواب آلودگی رانندگان بود؛ نه نقص فنی

وی اضافه کرد: در مورد اتوبوس های ایرانی هم بیشتر حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده ها بود و ارتباطی به نقص فنی اتوبوس ندارد.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: ساعت کاری و ساعت استراحت رانندگان مشخص است و شرکتهای حمل و نقلی باید مدیریت لازم برای بر استراحت کافی رانندگان داشته باشند که متاسفانه بعضی از آنها در این حوزه کوتاهی می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان راهداری هم در ترمینال ها و پایانه ها مکان هایی برای استراحت تعبیه کرده است و رانندگان باید حتما پس از چندساعت رانندگی استراحت کنند.

مهریاری در ادامه اظهار داشت: ناوگان اتوبوسی ما نقص فنی ندارد و کنترل های لازم در این بخش صورت می گیرد. همینطور مدیران فنی شرکت ها هم مجهز به سامانه ای شده اند که پیش از حرکت وسایل نقلیه کنترل های لازم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در انتها اظهار داشت: راننده خسته و خواب آلود در رویارویی با خطرات احتمالی در رانندگی نمی تواند عکس العمل بموقع از خود نشان دهد و گرفتار حادثه یا تصادف گاها جبران ناپذیری می شود.





منبع:

1403/06/07
09:07:43
5.0 / 5
142
تگهای خبر: ایمنی , بنا , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری