معرفی مهم ترین مقاصد گردشگری مذهبی ایران به زبان یونانی

معرفی مهم ترین مقاصد گردشگری مذهبی ایران به زبان یونانی به گزارش آثارنیوز، به منظور معرفی جامعه و فرهنگ ایران معاصر به مخاطبان یونانی، بخش توریسم مذهبی با معرفی ۱۰۰ جاذبه برتر مذهبی ایران در پایگاه ایرانشناسی «فرهنگ ایران» افتتاح شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان و در جهت ارتقاء گردشگری مذهبی و نمایش غنای فرهنگی و دینی کشور، بخشی جدیدی در پایگاه ایرانشناسی به زبان یونانی به راه افتاده است که به معرفی ۱۰۰ جاذبه برتر مذهبی کشور می پردازد.
این بخش با هدف معرفی و آشنایی بیشتر توریستهای داخلی و خارجی با اماکن مذهبی و تاریخی ایران طراحی شده است.
گردشگری مذهبی به سفری اطلاق می شود که با هدف بازدید از اماکن مقدس، احترام به مراسم مذهبی و تعمق در دین و محتوای معنوی آن صورت می گیرد.
گردشگری مذهبی در خیلی از کشورهای جهان بسیار محبوب است، به صورتی که مؤمنان و گردشگران از اماکن مقدس، بناهای تاریخی و نقاشی های مذهبی برای الهام معنوی، دعا، تجربه مذهبی و در خیلی از موارد زیارت، بازدید می کنند. این نوع گردشگری می تواند تأثیرات معنوی و فرهنگی بر بازدیدکنندگان داشته باشد.
ایران یکی از غنی ترین کشورها از نظر تنوع مذهبی است، ازاین رو خیلی از گردشگران مذهبی را جذب می کند.
جاذبه های معرفی شده در این پایگاه شامل زیارتگاه ها، مساجد، کلیساها، کنیسه ها، آتشکده ها و سایر اماکن مقدس است که هر یک به لحاظ تاریخی و معنوی اهمیت ویژه ای دارند.
در این بخش، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد هر مکان همچون تاریخچه، اهمیت مذهبی، معماری و تصاویر مربوطه عرضه شده است. این اطلاعات نه تنها به گردشگران مذهبی کمک می نماید با این اماکن آشنا گردند، بلکه به ترویج فرهنگ مذهبی و تنوع دینی موجود در ایران هم می پردازد.
همچون اماکن معرفی شده میتوان به حرم امام رضا (ع) در مشهد، حرم حضرت معصومه (س) در قم، حرم امام خمینی (ره)، مسجد جامع اصفهان، کلیسای وانک در اصفهان، کنیسه یوسف آباد در تهران، زیارتگاه چک چک یزد و آرامگاه شاه چراغ در شیراز اشاره نمود.
این بخش نه تنها مکانهای اسلامی، بلکه اماکن مذهبی متعلق به دیگر ادیان همچون مسیحیت و یهودیت را هم پوشش می دهد.
راه اندازی این بخش گامی برای توسعه گردشگری، تقویت دیپلماسی فرهنگی و معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران به حساب می آید. همچنین، این مبادرت به افزایش شناخت یونانیان از تنوع دینی و مذهبی ایران، کمک شایانی خواهد نمود.



منبع:

1403/05/25
16:56:16
5.0 / 5
197
تگهای خبر: بنا , تاریخ , توریست , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری