با برگزاری مزایده توسط صندوق حفظ و احیا؛

دو خانه تاریخی دامغان برای احیا و بهره برداری واگذار شد

دو خانه تاریخی دامغان برای احیا و بهره برداری واگذار شد آثارنیوز: رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان از واگذاری دو خانه تاریخی شهرستان به سرمایه گذاران بخش خصوصی آگاهی داد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، مجتبی اکبر پور از واگذاری دو خانه تاریخی دامغان به سرمایه گذاران بخش خصوصی با برگزاری مزایده از راه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی اطلاع داد.
وی اضافه کرد: خانه های تاریخی صدیق و لطفی دامغان باهدف احیا، مرمت و بهره برداری، بعد از سپری مراحل قانونی با برگزاری مزایده از راه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان ضمن اشاره به شعار سال ۱۴۰۳، سال جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت مردمی و سرمایه گذاران بخش خصوصی، ضمن احیا و مرمت خانه های تاریخی می توانیم شاهد رونق فعالیتها و خدمات بخش توریسم و پذیرایی از همشهریان، گردشگران و زوار باشیم.
اکبرپور اظهار داشت: فعال شدن ظرفیت و توان عظیم مردمی در احیا و رونق بخشیدن به بناهای تاریخی می تواند دستاوردهای مهم و ماندگاری به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه حیاط بیرونی خانه لطفی که بعنوان موزه تاریخ شهر دامغان درحال بهره برداری است هم برای واگذاری در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: کاربری موزه به قوت خود باقی می ماند و سرمایه گذار در کنار استفاده از فضاهای اضافه و حیاط ها و بهره برداری فرهنگی و پذیرایی، ملزم به حفظ کاربری موزه و بهبود محتوای موزه خواهد بود.
خانه های تاریخی صدیق و لطفی از یادگارهای دوران قاجاریه در شهر دامغان است که با شماره های ۲۲۷۵۳ و ۲۰۲۴۰ در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.


منبع:

1403/05/24
14:00:17
5.0 / 5
214
تگهای خبر: بنا , تاریخ , خدمات , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری