شجاعی خبر داد؛

حذف سفارش عدم سفر به ایران توسط سفارت چین

حذف سفارش عدم سفر به ایران توسط سفارت چین به گزارش آثارنیوز، مدیرکل توسعه گردشگری خارجی اظهار داشت: سفارت چین سفارش بر اساس عدم سفر هموطنان کشورشان به ایران را حذف کرده است و روابط مساعد دیپلماتیک برای فعالیت در بازار گردشگری کشور چین برقرار است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسلم شجاعی اظهار داشت: از اردیبهشت ماه جاری سفارت چین در درگاه اینترنتی مربوطه اخطار زرد را ویژه هموطنان خود منتشر نموده بود تا مبنی بر آن سفر به جمهوری اسلامی ایران در صورت نیاز با احتیاط انجام گیرد. وی ادامه داد: مبنی بر این اقدام محدودیت هایی در اعزام گردشگران فردی و گروهی چینی ها به ایران شکل گرفت. شجاعی اشاره کرد: در پی پیگیری های مجدانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه جهت تبیین شرایط واقعی و امنیت کامل کشور، سفارش سفر محتاطانه به ایران حذف شد. این در حالیست که از ۱۵ مارس ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱، شهروندان چینی اجازه دارند به ۴۰ کشور، همچون ایران سفر توریستی داشته باشند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی اظهار داشت: هم اکنون سطح روابط دیپلماتیک ایران و چین بالاست به شکلی که در مراسم تحلیف رییس جمهوری کشورمان نماینده جمهوری خلق چین نیز حضور دارد و هیأت های تجاری مختلف چینی طی هفته های آتی وارد ایران خواهند شد. بگفته شجاعی اکنون فرصت بهره مندی دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان جمهوری اسلامی ایران بمنظور انتفاع از بازار پررونق گردشگری کشور چین مهیاست و فعالین گردشگری کشورمان می توانند به تبادل توریست بپردازند.


منبع:

1403/05/10
11:12:54
5.0 / 5
279
تگهای خبر: توریست , خدمات , سفارت , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری