امضای تفاهمنامه همکاری بین دو پژوهشگاه

امضای تفاهمنامه همکاری بین دو پژوهشگاه به گزارش آثارنیوز، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران تفاهمنامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی امضا کردند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران تفاهمنامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی امضا کردند.
این تفاهمنامه در جهت پیشبرد اهداف پژوهشی و آموزشی و افزایش آگاهی از یافته های علمی- اجرایی حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و هنرهای سنتی، به امضای مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و محمد حسن زاده رئیس ایرانداک (پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ) رسید.
موضوع این تفاهمنامه، طراحی و عرضه پایگاه اطلاعات میراث فرهنگی، گردشگری و هنرهای سنتی در دو زمینه علمی و تجاری سازی، تعریف و اجرای طرح های پژوهشی مورد نیاز و انجام پژوهش های مشترک بنیادی، کاربردی و توسعه ای در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و هنرهای سنتی، تبادل تجربیات در زمینه های مدیریت داده، دانش و حکمرانی فناوری اطلاعات، همکاری در طراحی، تولید و تدوین اصطلاح نامه ها و اطلس های موضوعی دو یا چند زبانه بر اساس فعالیتهای انجام شده توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه تهیه اطلس های میراث فرهنگی و طبیعی، زبان، گویش و کتیبه ها، مردم شناسی، شهرها و بناهای تاریخی، گردشگری، هنرها و صنایع ملی و … است.
در ادامه مراسم امضای تفاهمنامه، مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و هیأت همراه متشکل از ذات الله نیکزاد معاون پژوهشی، مهدیه بُد معاون فناوری و کاربردی سازی، خه بات درفشی مدیر امور پژوهشی، فریبا شریفیان مدیر تحصیلات تکمیلی، مریم دارا مدیر امور بین الملل و حقوقی از لابراتوار ربوداک، واحد سامان دهی و تحلیل اطلاعات، مرکز رشد و نوآوری (فضای اشتراکی)، واحد آموزش و موزه ایرانداک بازدید نمودند.
در این بازدید ضمن مشاهده ظرفیتهای ایرانداک در حوزه های مختلف پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در پژوهش شامل تحلیل متن، شباهت یابی معنایی و خلاصه سازی تعامل خودکار، برگزاری دوره های آموزش مدیریت و تحلیل اطلاعات، روش شناسی پژوهش و مالکیت اثر پژوهشی بحث و تبادل نظر شد.

1403/03/27
12:51:28
5.0 / 5
222
تگهای خبر: آموزش , بنا , تاریخ , حقوقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری