در دیدار مقامات حج با كاروان ویژه جانبازان مطرح شد

سعی شده حج دور از رفاه زدگی صورت گیرد

سعی شده حج دور از رفاه زدگی صورت گیرد آثارنیوز: مقامات حج ایران در دیدار با کاروان ویژه جانبازان در حج امسال با تأکید بر این که سعی شده است حج دور از رفاه زدگی صورت گیرد، به این جانبازان سفارش کردند مراقب باشند در این سفر درگیر ظواهر نشوند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ ضمن بازدید از هتل محل اقامت کاروان ویژه جانبازان در حج ۱۴۰۳ با آنها به گفت و گو نشست.
نواب در این جلسه صمیمانه اظهار داشت: فرصت حضور در حرم نبوی و جنت البقیع را باید غنیمت دانست. خستگی برای جانبازان معنا ندارد، برای عزیزانی که در راه اسلام و میهن از جان خود گذشتند.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به سیره پیامبر (ص)، از جانبازان خواست که در حرم نبوی و بقیع با خود عهد ببندند تا سیره پیامبر اسلام (ص) را سوغات ببرند و همراه داشته باشند.
او با تأکید بر این که زوار در هنگام حضور در شهر پیامبر (ص) باید مراقب باشند که درگیر ظواهر نشوند، یکی از آموزه های پیامبر اکرم (ص) را به عنوان «محمدامین»، امانت داری در دورانی عنوان نمود که جاهلیت بابت غارت هایشان به خود افتخار می کردند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: امانت داری مصادیق فراوانی دارد، و یکی از اصلی ترین ارکان امانت داری، نظام است که امام خیمنی (ره) آنرا بر دوش ما نهادند. همین طور حفظ خانواده و سلامتی از دیگر مطالبی هستند که باید به آن توجه گردد.


در این جلسه که سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز حضور داشت، پرسش هایی از طرف جانبازان عنوان شد که او ضمن بیان توضیحاتی در پاسخ به آنها، تصریح کرد: امسال سعی شده است، حج دور از رفاه زدگی صورت گیرد.
کاروان ۹۰ نفره جانبازان و همراهانشان از زوار مدینه اول هستند که روز دوشنبه (هفتم خرداد ماه) وارد این شهر شدند. در کاروان ویژه جانبازان که از ۱۲ استان کشورند دو بانوی جانباز و یک نفر جانباز اهل تسنن نیز حضور دارند که با همراهانشان به این سفر معنوی اعزام شده اند.
در این دیداردکتر زهرا طاهریان ـ متخصص پاتولوژی ـ اظهار داشت: در ۵ سالگی در ارومیه جانباز شدم و الان این توفیق نصیبم شده است تا در قالب کاروان ویژه جانبازان به زیارت حرم نبوی و بقیع مشرف شوم.
اسماعیل پَرمَوز هم که از جانبازان قطع نخاعی دوران هشت سال دفاع مقدس و اهل سنت است، اظهار داشت: سال ۱۳۶۲ در منطقه قلاویزان از ناحیه کمر مجروح شدم و الان که به این سفر آمده ام بسیار خوشحالم چونکه باتوجه به شرایطی که دارم خدمات دلسوزانه ای را دریافت می کنم.


اعزام زوار ایرانی به حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۲۱ خردادماه ادامه خواهد داشت. طبق تقویم عربستان مناسک حج تمتع از ۲۵ خردادماه شروع خواهد شد و پیش بینی شده است حدود دو و نیم میلیون نفر در مناسک امسال حضور داشته باشند.




منبع:

1403/03/12
23:37:04
5.0 / 5
336
تگهای خبر: اقامت , خدمات , سفر , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری