اولین امپراطور روم کجا دفن شد؟

اولین امپراطور روم کجا دفن شد؟ به گزارش آثارنیوز، محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت اولین امپراطور روم اطلاع داده اند، آنها ویلایی را شناسایی کرده اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، اولین امپراطور روم همخوانی دارد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، باستان شناسان می گویند ویرانه های یک ویلای رومی در نزدیکی «وزوو» در ایتالیا، که زیر بقایای ویلای دیگری که چندین سال بعد روی آن ساخته شد، مدفون شده بود، امکان دارد همان مکانی باشد که «آگوستوس»، اولین امپراطور روم در آن آخرین نفس هایش را کشید.
«لایوساینس» در اینباره نوشته است ویلای قدیمی تر تا قبل از قرن یکم میلادی مورد استفاده قرار می گرفت و به نظر می آید بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» در سال ۷۹ میلادی از بین رفته باشد و بعدها، یک ویلای دیگر در قرن دوم میلادی روی آن ساخته شده است.
محققان دانشگاه توکیو برای بیشتر از ۲۰ سال در این محوطه مشغول فعالیت بوده اند و الان امیدوارند جستجوهای آتی بتواند تایید کند که ویلای قدیمی تر بطور قطع محل درگذشت «آگوستوس» در سال ۱۴ میلادی بوده است.
«ماریکو موراماتسو»، دیرینه شناس دانشگاه توکیو که سرپرستی پروژه کاوش در این محوطه را بر عهده دارد، در گفتگو با «لایوساینس» توضیح داد که این محوطه با اطلاعاتی که توسط مورخان رومی مشهور نوشته شده است و در آن به درگذشت «آگوستوس» در سال ۱۴ میلادی در ویلای خانوادگی خود در نزدیکی «نولا» اشاره شده است، مطابقت دارد. با این وجود، موقعیت مکانی دقیق این ویلا مشخص نمی باشد. شهر امروزی «نولا» در ۸ کیلومتری شمال شرقی این محوطه دیرینه شناسی در «سوما وسوویانا» در دامنه های شمالی «وزوو» واقع شده است.
ویلای قرن دومی که در «سوما وسوویانا» واقع شده است بر اثر فوران «وزوو» در قرن پنجم میلادی نابود شد و بقایای مدفون آن در سال ۱۹۲۹ میلادی پیدا شد. این مکان بعنوان مکان احتمالی ویلای «آگوستوس» شناسایی شد، اما فقدان بودجه سبب شد کاوش در این مکان ادامه پیدا نکند.


در سال ۲۰۰۲، گروهی از دانشگاه توکیو و باستان شناسان منطقه، کاوش در این مکان را آغاز کردند و تعداد زیادی مجسمه مرمرین و دیگر آثار تاریخی را در آن پیدا کردند، اما بررسی های بیشتر نشان داد که قدمت این آثار تاریخی به فوران آتشفشان بعد از سال ۷۹ میلادی بازمی گردد.
حالا باستان شناسان همزمان با حفاری در عمق بیشتری از لایه های این محوطه، ویرانه هایی از قسمتهایی از ویلای قدیمی تر را پیدا کرده اند که قبل از فوران آتشفشان ساخته شده بود و زیر لایه هایی از سنگ و خاکستر ناشی از آتشفشان مدفون شده است.
علاوه بر این، ادامه تحقیقات نشان داد که آن فوران همینطور قسمتهایی از دامنه های شمالی این آتشفشان را ویران کرده است. تابحال گمان می رفت فوران سال ۷۹ میلادی بیشتر شهر های جنوبی همچون «پمپئی» را تحت تأثیر قرار داده است.
به قول «موراماتسو»، حالا شواهد واضحی وجود دارد که نشان داده است فوران سال ۷۹ میلادی یک ساختمان در زیر ویلای قرن دومی را نابود کرده است.
این گروه تحقیقاتی حالا امیدوار است بتواند بودجه ای را برای جستجوهای بیشتر فراهم آورد تا ثابت کند این ویلایی بود که آگوستوس در آن درگذشته است.
«آگوستوس» که با نام «گایوس اکتاویوس» در سال ۶۳ قبل از میلاد در رم متولد شد از بستگان دور و فرزندخوانده «ژولیوس سزار» بود.



1403/02/14
09:42:13
5.0 / 5
112
تگهای خبر: آتشفشان , آثار تاریخی , تاریخ , دیرینه شناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری