ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین

ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین آثارنیوز: خراسان رضوی سفرهای هوایی چین در سال نو چینی رکورد جدیدی را ثبت نمود.


به نقل از بلومبرگ، خطوط هوایی چین در سه ماهه اول سال، در بحبوحه کوشش های دولت چین برای تقویت بخش توریسم این کشور و تقاضای شدید برای تعطیلات در خانه، رکوردی بی سابقه ثبت کردند.
شبکه تلویزیون دولتی چین (CCTV) اعلام نمود که مجموع ترافیک هوایی مسافران در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۸۰ میلیون سفر رسیده است.
رقم منتشرشده بیشترین میزان برای چنین سه ماهه ای است و نشان دهنده رشد سالانه ۳۷.۷ درصدی است.
در حالیکه ترافیک هوایی برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با عنایت به آخرین کنترل های سختگیرانه کرونا در ژانویه نسبتاً کاسته شده بود، این ارقام همچنان ۱۰.۲ درصد بیش از سال ۲۰۱۹ است.
با اهمیت ترین تعطیلات چین، سال نو چینی و به طور معمول در سه ماهه اول سال است. در این جشن که در ماه فوریه امسال برگزار شد، صدها میلیون نفر برای گردهمایی خانوادگی به شهرهای خود بازگشتند.
بر طبق این گزارش، ۸۳.۵ میلیون سفر هوایی بی سابقه در طول تعطیلات ۴۰ روزه امسال انجام شد که ۵۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ و ۱۴.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشت.
تردد مسافران هوایی برای دوره سه ماهه، در مسیرهای داخلی ۱۶۰ میلیون سفر بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۱۴.۳ درصدی را نشان می دهد، در حالیکه در مجموع ۱۴.۱ میلیون سفر در مسیرهای بین المللی انجام شده که ۷۸ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بیشتر است.



1403/01/30
12:32:09
5.0 / 5
197
تگهای خبر: سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری